در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد؛

 اقدامات تروریستی، نشانه ضعف و فروپاشی رژیم صهیونیستی

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص بمباران و استفاده از گروهک‌های تروریستی با هدف بحران‌سازی در منطقه را باید نشانه ضعف و فروپاشی تدریجی این رژیم دانست.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۵۳
نویسنده حسن هانی زاده | کارشناس جهان عرب

 اقدامات تروریستی، نشانه ضعف و فروپاشی رژیم صهیونیستی

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی دمشق نشانه شکست‌هایی است که این رژیم در طول عملیات طوفان الاقصی تاکنون متحمل شده است. تجربه ثابت کرده است که هرگاه رژیم صهیونیستی با بن‌بست نظامی، امنیتی و سیاسی رو به رو شده رویکرد ترور‌های هدفمند و بمباران‌های کور را در پیش گرفته است و سعی کرده با بحران سازی در منطقه به نوعی خود را از بن بست خارج کند.

 اقدامات تروریستی، نشانه ضعف و فروپاشی رژیم صهیونیستیلازم به یادآوری است که در حدود یکصد روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد رژیم صهیونیستی متحمل شکست‌های اطلاعاتی، نظامی و امنیتی شده و در این مدت نتوانسته دستاوردی نظامی برای تغییر شرایط غزه و حتی خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی دست پیدا کند. به همین دلیل رژیم صهیونیستی در داخل و منطقه با بحران مواجه شده است.

علاوه بر این کشتار بیش از ۲۴ هزار زن و کودک در غزه شرایط دشواری به لحاظ افکار عمومی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد کابینه نتانیاهو در آستانه سقوط قرار دارد و این سقوط ممکن است به ورود رژیم صهیونیستی به چرخه فروپاشی نیز منجر شود. نباید فراموش کرد که چهره‌های افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو در داخل رژیم با بحران مواجه هستند و افکار عمومی و تظاهراتی که در جهان علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی انجام شده شرایط را برای آن‌ها دشوار‌تر نیز کرده است. به همین دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص بمباران و استفاده از گروهک‌های تروریستی با هدف بحرانی سازی در منطقه را باید نشانه ضعف و فروپاشی تدریجی این رژیم دانست.

این اقدامات علاوه بر اینکه نمی‌تواند تغییری در شرایط منطقه ایجاد کند نتایج معکوسی برای رژیم صهیونیستی در پی‌خواهد داشت، زیرا برخلاف این اقدامات رژیم صهیونیستی، محور مقاومت این روز‌ها در مقایسه با گذشته منسجم‌تر شده است. برای نمونه می‌توان به اقدامات اخیر انصارالله در توقیف کشتی‌های حامل سلاح کشتارجمعی برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد یا از اقداماتی نوشت که حزب‌الله در لبنان و حشد‌الشعبی در عراق انجام می‌دهند. 

به عبارت دیگر این مسائل نشانه دهنده شکل گیری‌ جبهه‌ای گسترده برای انزوا و محاصره رژیم صهیونیستی است. به همین دلیل باید گفت این رژیم با شرایط بحرانی مواجه است. علاوه بر این طولانی شدن جنگ به فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی نیز منجر شده این درحالی است که صهیونیست‌ها هر روز حدود یک میلیارد دلار نیز خسارت اقتصادی را متحمل می‌شوند. افزون بر این شمار کشته‌های رژیم صهیونیستی نیز در ارتش از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته است و این مسائل نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی قادر به اداره میدانی غزه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها